Zajęcia wyrównujące i rozwijające z przyrody oraz projekt przyrodniczy ” Stan środowiska naturalnego Płońska i najbliższej okolicy” w ramach projektu „Wiem więcej, umiem więcej”

Zajęcia wyrównujące z przyrody

Na pierwszych zajęciach uczniowie m.in. przypominali sobie budowę mikroskopu i zasady mikroskopowania. Na kolejnych zajęciach obserwując gotowe preparaty oraz wyhodowane przez siebie w pracowni, rozpoznawali organizmy niewidoczne gołym okiem np. pantofelka, rozwielitkę, amebę, trębacza lub okrzemki.

DSC_9533[1]

DSC_9529[1]

Zajęcia rozwijające z przyrody.

Uczniowie przypomnieli sobie zasady mikroskopowania, a następnie oglądali tkanki roślinne i  zwierzęce. Charakteryzowali ich budowę i funkcje. Na przykładzie najprostszych, jednokomórkowych organizmów analizowali budowę komórki, jej organella i ich funkcje.

DSC_9606[1]DSC_9605[1]

Projekt przyrodniczy ” Stan środowiska naturalnego Płońska i najbliższej okolicy”

Podczas zajęć w parku miejskim uczniowie obserwowali różnorodność organizmów w nim występujących, określali rolę miejsc zielonych dla mieszkańców. Obserwowali porosty występujące w okolicy szkoły, ulicy Kopernika i w parku Nad Płonką i próbowali określić za pomocą skali porostowej stan czystości powietrza w tych miejscach.DSC_9349[1]
DSC_9404[1]DSC_9559[1]DSC_9408[1]

Free WordPress Themes - Download High-quality Templates