Zajęcia wyrównujące z przyrody
Na pierwszych zajęciach uczniowie m.in. przypominali sobie budowę mikroskopu i zasady mikroskopowania. Na kolejnych zajęciach obserwując gotowe preparaty oraz wyhodowane przez siebie w pracowni, rozpoznawali organizmy niewidoczne gołym okiem np. pantofelka, rozwielitkę, amebę, trębacza lub okrzemki.
Zajęcia rozwijające z przyrody.
Uczniowie przypomnieli sobie zasady mikroskopowania, a następnie oglądali tkanki roślinne i zwierzęce. Charakteryzowali ich budowę i funkcje. Na przykładzie najprostszych, jednokomórkowych organizmów analizowali budowę komórki, jej organella i ich funkcje.
Projekt przyrodniczy ” Stan środowiska naturalnego Płońska i najbliższej okolicy”
Podczas zajęć w parku miejskim uczniowie obserwowali różnorodność organizmów w nim występujących, określali rolę miejsc zielonych dla mieszkańców. Obserwowali porosty występujące w okolicy szkoły, ulicy Kopernika i w parku Nad Płonką i próbowali określić za pomocą skali porostowej stan czystości powietrza w tych miejscach.