Aktualności

mazowsze

 

 

W roku szkolnym 2014/2015 w Szkole Podstawowej Nr 2 w Płońsku realizowany jest projekt Województwa Mazowieckiego pn. „Wyrównanie szans edukacyjnych uczniów poprzez dodatkowe zajęcia rozwijające kompetencje kluczowe – „Moja przyszłość”  współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
W projekcie udział bierze 20 uczniów klasy czwartej, a jego celem jest wyrównywanie szans edukacyjnych dziewcząt i chłopców, będących uczniami szkół podstawowych, poprzez udział w dodatkowych zajęciach pozalekcyjnych rozwijających zdolności. W ramach projektu prowadzone są bezpłatne zajęcia pozalekcyjne z: przyrody matematyki języka angielskiego doradztwa zawodowego w wymiarze 20 godzin w miesiącu po 5 każdego rodzaju zajęć. Istotną cechą zajęć prowadzonych w ramach projektu jest  twórcze, nowatorskie i kreatywne podejście do metod pracy i zagadnień zaplanowanych do realizacji, angażujące uczestników i wychodzące poza schemat zajęć klasowo – lekcyjnych. Dodatkową zaletą projektu jest objęcie dzieci wsparciem w zakresie poradnictwa i doradztwa edukacyjno-zawodowego.

Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

 


 

Lekcja na żywo z Muzeum Historii Żydów Polskich 
w Warszawie


W dniu 23 października 2014 uczniowie klasy 5f wraz z wychowawcą Danutą Szczepek i panią dyrektor Bożeną Dzitowską uczestniczyli w multimedialnej lekcji transmitowanej przez Internet, której celem było poznanie obyczajowości i kultury żydowskiej. Lekcja przeprowadzona była w salach nowo powstałego warszawskiego muzeum –Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN. Lekcję tę muzeum przygotowano w związku z planowanym na 28 października 2014r oficjalnym otwarciem wystawy stałej . Nauczycielami i przewodnikami po wystawie byli bracia Kamil i Andrzej Tkaczowie, którzy pokazali uczniom m.in. wnętrze XVII –wiecznej synagogi, codzienne życie Żydów w Warszawie w okresie międzywojennym czy zwyczaje religijne.

Ta nowoczesna, interaktywna lekcja wzbudziła zainteresowanie uczniów – nie tylko ze względu na temat, ale także dzięki połączeniu zabytkowych przedmiotów, malowideł z efektami interaktywnymi, rekonstrukcjami i makietami, projekcjom wideo i dźwiękom.


Dzięki takiej lekcji można było w sposób bardzo ciekawy przybliżyć uczniom przeszłości i współczesną kulturę żydowską, a także zmienić istniejące stereotypy poprzez kształtowanie idei otwartości , tolerancji wobec innych narodów i religii.

Opr. Danuta Szczepek

Free WordPress Themes - Download High-quality Templates