Perspektywa – zajęcia z innowacji pedagogicznej

W piątek 22.03.2019 r. uczniowie z zerówki i przebywający w świetlicy uczestniczyli w kolejnych zajęciach z Innowacji pedagogicznej prowadzonej przez panie Karinę i Renatę. Tematem zajęć była perspektywa. Uczniowie dowiedzieli się, że jest ona złudzeniem optycznym, który daje poczucie odległości i przestrzeni, pozwalające na rozróżnienie planu pierwszego, planu środkowego i tła. Dzięki perspektywie można odzwierciedlać trójwymiarowość obiektu na płaskiej powierzchni. Uczniowie zostali zapoznani z rodzajami perspektywy, a na zajęciach zajęli się jedną z nich, czyli perspektywą linearną, zwaną też horyzontalną. Dowiedzieli się o kilku zasadach tej perspektywy, poznali co to „poziom oka” (poziom widzenia) i jak się go wyznacza oraz czym jest punkt zaniku. Po zaprezentowani przykładów rysunków wykonanych w perspektywie horyzontalnej, uczniowie mając już wiedzę na ten temat rozpoczęli rysowanie swoich prac. W celu ułatwienia im wykonania rysunków został przygotowany dla nich na kartkach diagram perspektywiczny, czyli ramka na kartce z przecinającymi się liniami oznaczającymi punkt zaniku oraz linia wyznaczająca horyzont. Wykonane prace pokazują, że uczniowie poradzili sobie z tym trudnym zagadnieniem.

Free WordPress Themes - Download High-quality Templates