Listopad w zerówce i świetlicy

Minął już listopad. W nim uczniowie oddziału przedszkolnego i świetlicy spędzili czas na wspólnych zajęciach. Do takich dni należały następujące:

Z okazji 100-lecia odzyskania prze Polskę niepodległości uczniowie wspólnie zaśpiewali hymn Polski 9.11.2018 r. o godz, 11.11. Wyszło im to wspaniale.

Wspólne zajęcia z innowacji pedagogicznej tym razem dotyczyły kropki i odbyły się 9.11.2018 r. W swoich podróżach po sztuce zawędrowali do XIX wieku, żeby poznać malarstwo impresjonizmu. Na wyświetlanych przykładach został uczniom omówiony ten nurt w sztuce. Poszukiwali odpowiedzi na pytanie, czy artyści mogą być wynalazcami. Zgodnie doszli do wniosku, że mogą być, bo inaczej nie byłoby tyle rodzajów malarstwa i sposobów pokazania tego, co i jak malarz chciałby namalować na płótnie. Przedstawiono zatem jeden z pomysłów na malowanie obrazów, a mianowicie puentylizm, technikę z właśnie z impresjonizmu. Nazwa trudna, a chodzi w tym, by malować kropką. Zatem po zdobytej wiedzy uczniowie rozpoczęli malowanie pejzażu właśnie kropką. Do tego posłużyły im farby i patyczki do uszu. Po zakończonym malowaniu uczniowie podziwiali swoje prace.

W piątek 16.11.2018 r. Uczniowie oddziału przedszkolnego ponownie spotkali się z uczniami przebywającymi w świetlicy na wspólnych zajęciach. Pierwsza część tych zajęć dotyczyła tolerancji. Uczniowie wspólnie próbowali z paniami ustalić, czym jest tolerancja. Następnie uczniom została przeczytana historia pt. „Niedoskonały pingwin”. Opowiadała ona o małym pingwinów, który został odepchnięty przez stado, bo zrobił coś, co innym się nie podobało, choć była to naprawdę drobnostka. Gdy inne pingwiny zrozumiały, że nie można kogoś odrzucać, ale zrozumieć i pomoc, odszukały niedoskonałego pingwinka, które ponownie stał się ważnym dla innych z pingwiniego stada. Po tej części zajęć uczniowie zostali poprowadzeni w świat sztuki, w której spotkali się z Panem Konturówką. Uczniom został przybliżony temat rysowania kreską i tworzenia wspaniałych prac poprzez pokaz kilku i wyświetlenie paru odcinków serialu „La Linea”, w którym rożne przygody ma narysowany białą kreską na kolorowych tłach. Następnie z uczniami zostało ustalone, czy można narysować swoje pomysły na pracę właśnie kreską. Wymienili między innymi, że można użyć kredkę, ołówek, mazak, kredę czy węgiel. Kolejną częścią zajęć było wykonanie wspólnego rysunku używając do tego węgla lub ołówka. Praca wyszła wspaniała.

 

20 listopada obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka. Uczniom zerówki i świetlicy zostały zaprezentowane na bazie plakatu, jakie są ich prawa. Przedstawiono najważniejsze informacje dotyczące uchwalenia Deklaracji Praw Dziecka oraz Konwencji o Prawach Dziecka. Uczniom zostały przeczytane dwa opowiadania. Jedno było pt. „Dzieci mają głos” Katarzyny Sowuli, o tym że dzieci mają prawo decydowania i wyrażania swojego zdania. Drugi nosił tytuł „Dzieciologia” opowiadający o dzieciach, które nie mają możliwości bawić się i chodzić do szkoły, ale od najmłodszych lat muszą pracować, by pomagać swoim bliskim. Po wysłuchaniu utworów uczniowie wspólnie doszli do wniosku, że mają swoje prawa, ale również mają i obowiązki. Następnie wspólnie w zgodzie rozpoczęli zabawy.

Uczniowie oddziału przedszkolnego i świetlicy świętowali Międzynarodowy Dzień Pluszowego Misia. Z tej okazji przynieśli na zajęcia swojego ulubionego misia, który towarzyszył im w trakcie zajęć. Podczas nich uczniowie zostali przywitani piosenka „Jadą, jadą misie”, wykonali gimnastykę ze swoją maskotką i zostali zapoznani z historią powstania tej wspaniałej Przytulanki. Następnie wspólnie pobawili się w zabawę na bazie opowiadania, nauczyli się wierszyka do zabawy ruchowo-naśladowczej, wysłuchali piosenki śpiewanej przez misia Uszatka. W kolejnej części zajęć uczniowie rozpoznawali misie z różnych bajek, bawili się przy piosence „Pokochaj pluszowego misia”. Wysłuchały także wiersza o tym, jak należy dbać o misie i o każdą inną zabawkę. Ustalili zasady dbania o zabawki, żeby długo służyły dzieciom i przynosiły radość z zabawy nimi. Uczestniczyli w zabawach matematycznych z misiami, złożyli im życzenia, wykonali kolorowankę. Dla uczniów przygotowany były herbatniki i miód. Misiowa przekąska bardzo im smakowała.

 

Z pozdrowieniami

Karina Godlewska-Sobótka

Renata Kasprzykowska

Free WordPress Themes - Download High-quality Templates