21.03.2017r. uczniowie klasy 1d poszukiwali odpowiedzi na pytanie „Co zrobić, kiedy nasze życie jest zagrożone?”. Rozwiązywali krzyżówkę o zdrowiu,układali samodzielnie pokolorowane puzzle tematyczne. Każda grupa otrzymała ilustrowaną historyjkę ukazującą, jak wiewiórka Wiki radzi sobie w różnych trudnych sytuacjach, w wyniku których jej zdrowie zostaje zagrożone: skaleczenie, przeziębienie. Nauczyciel omawiał z dziećmi historyjki. Następnie uczniowie wypowiadali się na temat tego, co mogą sami zrobić, aby uniknąć zranienia, urazu, wypadku lub choroby oraz co mogą zrobić, gdy coś im dolega lub boli. Biorąc pod uwagę, że w klasie znajduje się dziecko, które cierpią na chorobę przewlekłą rozmawialiśmy o tym, iż są choroby niezależne od naszego stylu życia, chore dzieci mogą czuć się zdrowe, zwłaszcza jeżeli postępują według zaleceń lekarza (np. przyjmowanie lekarstw, gimnastyka) i powinny unikać takich sytuacji, które chorobę potęgują (np. w przypadku astmy przebywanie w towarzystwie osób, które palą przy chorym papierosy wzmaga proces chorobowy). Ważne jest również, aby poruszyć zagadnienia
dotyczące nawyków higieniczno-zdrowotnych (np. mycie rąk przed jedzeniem, regularne mycie zębów, wietrzenie pomieszczeń, zasłanianie ust chusteczką higieniczną przy kaszlu i kichaniu, ubieranie się stosownie do pory roku i pogody).
Istotą zajęc było wysnucie wniosku, że czasem w trudnych sytuacjach dotyczących zdrowia dzieci mogą poradzić sobie same, ale na ogół powinny poprosić osobę dorosłą o pomoc (mamę, tatę, dziadków, pielęgniarkę, wychowawcę, lekarza). Było bardzo interesująco.
Z pozdrowieniami Magdalena Imbirska