I. ZASADY KWALIFIKACJI NA TERAPIĘ INTEGRACJI SENSORYCZNEJ
1.Terapia Integracji Sensorycznej przeznaczona jest głównie dla dzieci w wieku 6-11 lat.
2.Terapeuta ma prawo odmówić przyjęcia na terapię dziecka, którego waga i wzrost uniemożliwiają ćwiczenia na sprzęcie specjalistycznym.
3. Podstawą do przyjęcia dziecka jest złożenie podania w sekretariacie szkoły do dnia 15 kwietnia w roku szkolnym poprzedzającym rozpoczęcie terapii.
4. Na terapię przyjmowane są dzieci z pełną diagnozą procesów integracji sensorycznej wskazaną: w orzeczeniach, opiniach z Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej, w zaświadczeniach z poradni specjalistycznych, w zaświadczeniach psychologa, neurologa oraz w zaświadczeniach wydanych przez terapeutów Integracji Sensorycznej pracujących w naszej szkole.
5.Wszystkie wyżej wymienione dokumenty ( opinie, orzeczenia, zaświadczenia) należy złożyć w sekretariacie szkoły do dnia 15 lipca.
6. W przypadku dużej liczby dzieci oczekujących na terapię o zakwalifikowaniu decydować będzie data wpływu podania i pełnej dokumentacji.
7. Dyrektor na podstawie zebranej dokumentacji decyduje o przyjęciu dziecka na terapię.
8. Rodzice/ opiekunowie dziecka zakwalifikowanego na terapię Integracji Sensorycznej zobowiązani są podpisać zgodę na udział w terapii i dostarczyć ją terapeucie przed rozpoczęciem zajęć (zgoda będzie obowiązywała na czas trwania terapii- załącznik nr 1).
II. REGULAMIN PROCESU TERAPII INTEGRACJI SENSORYCZNEJ
1. Przed rozpoczęciem terapii rodzice/ opiekunowie zobowiązani są przekazać terapeucie niezbędne informacje o stanie zdrowia dziecka i przyjmowanych lekach.
2. Jeżeli terapia odbywać się będzie nie bezpośrednio przed zajęciami lub po zajęciach lekcyjnych to rodzice/opiekunowie ponoszą odpowiedzialność za opiekę nad dziećmi.
3. Jeżeli dziecko uczęszcza na terapię samodzielnie to rodzice/opiekunowie przekazują terapeucie odpowiednią zgodę (załącznik nr 2).
4. W czasie trwania terapii Integracji Sensorycznej rodzice/ opiekunowie przebywają poza salą zajęć, w uzasadnionych przypadkach mogą być obecni na zajęciach terapeutycznych.
5. Zajęcia prowadzone są raz w tygodniu w systemie godzinnym tj. 60 minutowym (spóźnienie nie powoduje przedłużenia spotkania). Terapeuta z każdym dzieckiem pracuje indywidualnie.
6. Dziecko powinno posiadać swobodny strój nieograniczający ruchy (dres, skarpety na zmianę).
7. Nieobecność dziecka zgłaszana jest telefonicznie przez rodziców/ opiekunów z wyprzedzeniem co najmniej jednodniowym.
8. W przypadku nieusprawiedliwionej absencji dziecka do miesiąca terapia zostaje zakończona o czym powiadomiony zostanie rodzic pisemnie.
9. Osoby oczekujące na terapię SI mogą ją rozpocząć w ciągu roku szkolnego po zwolnieniu miejsca wskazanego w punkcie 8.
10. Terapeuta zobowiązuje się informować na bieżąco rodziców/ opiekunów o wpływie terapii na proces regulacji wrażeń sensorycznych i zasadności stosowania proponowanych zaleceń i zadań.
11. Po pierwszym semestrze roku szkolnego, rodzice/opiekunowie uzyskają od terapeuty pełną informację o procesie regulacji zaburzeń sensorycznych dziecka w formie pisemnej.
12. Rozmowa z rodzicami na temat dziecka odbywa się przed lub po sesji terapeutycznej.
13. Rodzice/ opiekunowie powinni nadzorować wykonywanie ćwiczeń domowych zadanych przez terapeutę.
14. O kontynuacji lub zaprzestaniu terapii Integracji Sensorycznej decydują terapeuci szkolni prowadzący dziecko.
ZAŁĄCZNIK NR 1
Wyrażam zgodę na udział mojego dziecka ………………………………………………
ucznia klasy………………………………. w terapii Integracji Sensorycznej.
Potwierdzam, iż zgoda będzie obowiązywała na czas trwania procesu terapii Integracji Sensorycznej. Oświadczam, że nie ma przeciwwskazań zdrowotnych do udziału mojego dziecka w zajęciach terapii Integracji Sensorycznej.
………………………………… ……………………………….
data podpis rodzica/ opiekuna
ZAŁĄCZNIK NR 2
Oświadczam, że mój syn/córka ……………………………………………………… uczeń/uczennica klasy …. ……
ma moją zgodę na samodzielne przyjście do szkoły oraz powrót do domu po skończeniu terapii Integracji Sensorycznej.
Równocześnie oświadczam, że po opuszczeniu szkoły przez syna/córkę przejmuję nad nim/nią od szkoły bezpośrednią opiekę i biorę za na siebie pełną odpowiedzialność za jego/jej bezpieczeństwo i zachowanie oraz sposób powrotu do domu.
…………………………………… …………………………………………
data podpis rodzica